
Először is köszönjük, hogy megtisztelt bizalmával
és nyaralása megtervezéséhez a TdM Utazási Iroda kínálatát választotta! Az
alábbiakban gondtalan nyaralásának eltöltéséhez és a legmegfelelőbb szálláshely
kiválasztásához néhány nagyon fontos információra szeretnénk felhívni a
figyelmét. A katalógusunkban szereplő legnépszerűbb ajánlatokon kívül
weboldalunkon több száz apartman és szálloda közül választhatnak illetve
örömmel állunk rendelkezésükre egyéni útiterv, városlátogatások, "Fly and
Drive" programok összeállításában is. Foglalásuk előtt, kérjük minden
esetben olvassák el figyelmesen hasznos információinkat illetve a szerződéshez
kapcsolódó Általános Szerződési Feltételeket is valamint tájékozódjanak
figyelmesen az esetleges felárakkal kapcsolatban (légkondicionáló, pótágy
stb.)! Indulás előtt, kérjük minden esetben ellenőrizzék úti okmányuk meglétét
és annak érvényességét (útlevél vagy személyazonossági igazolvány). Bármilyen
további kérdésük merülne fel, munkatársaink örömmel várják hívásukat!
Érkezés-elutazás:
A turnusok Olaszországban
általában szombattól-szombatig tartanak vagyis 8 nap / 7 éjszakásak. Indulásuk
előtt 1 héttel irodánk e-mail-ben vagy postai úton juttatja el Önöknek a
szállás elfoglalásához szükséges iratokat. Érkezéskor vendégeinknek
"voucher" vagyis részvételi jegy/ szállásutalvány alapján kell a
megjelölt helyen jelentkezniük. Minden szállásfoglalás csak az iroda által
kiadott részvételi jegy ellenében vehető igénybe, melyen a TdM 0-24 órában
hívható ügyeleti száma +36 70 390 2332 mellett a külföldi partner iroda vagy a szálláshely
pontos címe és telefonszáma is megtalálható. A szállodai bejelentkezéshez vagy
az apartman átvételéhez szükség lesz egy személyazonosító okmányra (útlevél,
személyi igazolvány stb.), mely alapján a külföldi együttműködő a kötelező
nyilvántartásba vételt lebonyolítja és a kulcsokat átadja. Szállodai foglalás
esetén a szobák általában 14.00 órától, az apartmanok viszont csak a délutáni
nyitvatartási időben, azaz általában 16-19 óra között foglalhatók el. A
lefoglalt szálláshelyeket kizárólag a voucher-en feltüntetett időpontig
lehet elfoglalni és a megadott távozási időpontig a kulcsokat le kell adni! A
voucher-en megadott érkezési időpontot (apartmanok esetében) szigorúan be kell
tartani, mert a helyi iroda a jelzett időpontban bezár, így késői érkezés
esetén a kulcsátvétel nem garantált! Késés esetén minden esetben kérjük, hogy
időben értesítsék a külföldi együttműködő partnert vagy további intézkedéshez
jelezzék a voucher-en feltüntetett ügyeleti számon! Amennyiben érkezésük
bármely ok miatt előreláthatólag eltér a "hivatalos" turnusváltástól,
úgy azt, kérjük irodánkban feltétlenül szíveskedjenek előre jelezni! Későbbi
érkezés vagy korábbi távozás esetén a vendég által befizetett részvételi díjból
visszatérítés nem jár! Az apartmanokat illetve a szállodai szobákat az elutazás
napján általában legkésőbb délelőtt 09.00h-ig kell elhagyni, kivétel, ha ez
másképpen kerül feltüntetésre.
Utazás:
Irodánk által ajánlott útvonal Szlovénián keresztül: Nagykanizsa-Tornyiszentmiklós-Maribor-Ljubjana-Trieszt-Velence.
(Budapest-Lido di Jesolo kb. 700 km) Szlovéniában pályamatrica megvétele
szükséges. Minimum időtartam 7 nap: 2A kategória: 15 EUR, 2B kategória: 40 EUR,
1 hónapos érvényesség: 2A kategória: 30 EUR; 2B kategória: 80 EUR. Amennyiben Ausztrián keresztül utazik a
Rábafüzes-Graz-Klagenfurt-Udine útvonalon szintén pályamatrica vásárlására van
szükség. Természetesen Olaszországban is fizetősek az autópályák. A
pályarendszer teljes egészében behálózza az országot, az egyszerű tájékozódást
kiválóan elhelyezett táblák könnyítik meg, így GPS nélkül is könnyen célba
találunk. Olaszországban fizetőkapuknál kell a pályadíjat megfizetni, az
előzetesen az automatából kapott jegy ellenében. A fizetőkapuknál a TelePass és
kártyás fizetés helyett, a készpénzes fizetést jelző sorokat válasszák!
Gépkocsival utazóknak javasoljuk, hogy a helyszínen fizetendő autópálya
díjakkal kapcsolatban tájékozódjanak előre, valamint ne feledkezzenek meg az
érvényes nemzetközi zöldkártyáról és biztosításról sem, amiket a biztosító
társaságoknál lehet beszerezni!
Szállodák:
A ***-os szállodai szobák általában kis alapterületűek, kőpadlósak és a
standard kategóriájúak egyszerűen berendezettek. Előfordulhat, hogy a
fürdőszobában külön kiépített zuhanyfülke nincs, csak padlóösszefolyó. A 2* és 3*-os (vagy akár néhány 4*-os) standard kategóriájú
szállodákban a minibár nem tartozik az alapfelszereltséghez és előfordulhat,
hogy a légkondicionáló is csak térítés ellenében igényelhető. Az úszómedencék
általában június elejétől szeptember közepéig üzemelnek, de ez az időjárás és a
vendégek számától függően változhat. A medencék pihenő időben (általában 13h é 16h
között) zárva tartanak. A medence körüli napernyők és napágyak használata nem
minden szállodában ingyenes. A parkolóhelyek száma mindig szabad kapacitás
függvénye. Szállodai elhelyezés esetén gyermekár csak két felnőttel egy
szobában történő elhelyezés esetén érvényes.
Kérjük, hogy mindig nézzék meg figyelmesen
érkezéskor a reggeli, az ebéd, a vacsora pontos időpontját, mert az étkezéseket
csak a megadott időpontban lehet igénybe venni. Ha bármelyiket elmulasztják az
igénybe nem vett szolgáltatások díja nem igényelhető vissza! A főétkezések az
italok árát nem tartalmazzák, a fogyasztás minden esetben a helyszínen
fizetendő!
Apartmanok:
A szálláshelyet
csak annyi személy veheti igénybe, ahány személyre szól a voucher. Az
apartman/szállodai szoba maximális befogadóképességébe a csecsemők és a
kisgyermekek is beleszámítanak.
A standard olasz apartmanok általában egyszerűen berendezettek és alap felszereltséggel rendelkeznek. Minden apartman fürdőszobás (általában zuhanyzós kabin nélküli, padlóösszefolyóval). Edények, evőeszközök, bögrék, poharak az apartman maximális kapacitásának megfelelő számban találhatók a felszerelt konyha részben. (Bármilyen hiányosságot tapasztalnak, kérjük azt azonnal jelezzék!) Az apartmanok alapfelszereltsége miatt éles kést, sajtreszelőt, kenyérpirítót, kávéfőzőt stb. mindig vigyünk magunkkal, ha szükségünk lehet rá! Ahol nincs külön feltüntetve ott nincs mosogatógép, kávéfőző és mikrohullámú sütő. Az apartmanban található hűtőszekrények kisméretűek és kis teljesítményűek. A tűzhelyek általában gázzal működő sütő nélküli gáztűzhelyek. Kérjük érkezéskor feltétlenül ellenőrizzék a gázpalackokban a gáz mennyiségét és amennyiben csere szükséges erről értesítsék a helyi utazási irodát! Vasárnap nem lehet gázpalackot cserélni! Az ágyakhoz takarót illetve párnát biztosítanak, de ágyneműhuzatot, lepedőt vinni kell vagy lehet bérelni, melyet a foglaláskor előre kell jelezni és a helyszínen kell fizetni! Törölközőt, konyharuhát, asztalterítőt, tisztítószereket, WC papírt, gyufát stb. vinni kell! Az apartmanokhoz strandszerviz nem tartozik (kivéve ahol jelezve van), a helyszínen bérelhető. Ennek összege a víztől való távolságától illetve a strandot üzemeltető cégtől függ. Az apartmanok a tulajdonosok ízlése alapján különböző stílusban vannak berendezve és felszerelve. A 2-3 fős stúdiók általában egylégterűek, a 4-5 fős apartmanok általában kétlégterűek, míg a 6-7 fős apartmanok háromlégterűek. A lakásokat általában áramtalanítva adják át. Minden apartmanban található egy központi kapcsoló általában a bejárat mellett. Az apartmanok elektromos rendszere viszonylag gyenge, ezért a nagyobb teljesítményű elektromos berendezések (kenyérpirító, mikrohullámú sütő, hajszárító stb.) egyidejű használata leverheti a biztosítékot. A hálózati feszültség általában 220-230V. A magyar csatlakozók sokszor nem illenek a konnektorokba. Minden villamossági szakboltban kapható egyébként - spina adattatore - vagyis adapter, melyet érdemes már utazás előtt beszerezni. Az árak minden esetben apartmanokra érvényesek, a feltüntetett maximális létszám szerinti foglaltságnak megfelelően, gyermekkedvezmény igénybevételére nincs lehetőség. Egyes apartmanokba kisméretű házi állatok vitele (előzetes bejelentési kötelezettség illetve helyszíni díjfizetés ellenében) engedélyezett. Apartmanok esetén minden lakáshoz 1 db kocsi beálló tartozik (Amennyiben az apartman nem rendelkezik saját parkolóval, azt külön jelezzük!)
Kaució:
Apartmanok esetében kaució vagyis biztonsági letét szükséges, melyet a lakások
átadásakor visszakapnak. A kaució befizetéséről kapott átvételi elismervényt
őrizzék meg a befizetett összeg igazolása érdekében! Az apartmanok
elfoglalásakor észlelt bármilyen hiányosságot azonnal jelezni kell az olasz
partnerirodának! Az apartmanokat az átvételnek megfelelő állapotban kell
leadni, különös tekintettel a konyhasarokra (üres üvegek, mosatlan edények
illetve a hűtőben ételmaradék nem maradhat!), ellenkező esetben a partneriroda
a kaució egy részét visszatarthatja! A kaució összegét és az esetlegesen külön
fizetendő költségeket az adott szálláshelyre vonatkozó ártábla alatt jelezzük. Fontos: Minden esetben ki kell vinni a
szemetet, mosatlan edény és ételek a hűtőben nem maradhatnak, akkor sem, ha az
apartman bérleti díja tartalmazza a takarítást vagy a helyszínen kötelezően
fizetendő!
Strandszerviz:
A strandszerviz használati díja szobánként vagy apartmanonként általában a
helyszínen fizetendő. Amennyiben a részvételi díj magában foglalja a strandszervizt
is, azt az ártábla alatt külön jelezzünk. Ez szobánként illetve apartmanonként
1 napernyőt és 2 db napozószéket jelent. Ha további napernyőre/nyugágyra lenne
szükség, azt a helyszínen kell igényelni és fizetni.
Fontos:
Felhívjuk szíves figyelmüket, hogy tapasztalataink alapján a nyári szezonban
sajnos gyakoribbak a lopások. Kérjük, hogy figyeljenek értékeikre, a szállodai
szobák és apartmanok ablakát, erkély ajtaját éjszakára se hagyják nyitva,
emeleti szobák esetében sem, illetve biztonsági okokból javasoljuk a redőnyök
használatát is! Felhívjuk szíves figyelmüket, hogy az apartmanokban, szállodai
szobákban készpénzt, ékszereket stb. ne hagyjanak őrizetlenül!
Biztosítás:
A biztonságos utazás alapfeltétele az érvényes Baleset-Betegség-Poggyászbiztosítás.
Javasoljuk, hogy indulás előtt körültekintően tájékozódjanak a különböző
biztosítási módozatokról! Irodánkban természetesen több ajánlat közül is
választhatnak. Amennyiben biztosításukat nem irodánknál kötötték meg, kérjük,
hogy minden esetben körültekintően tájékozódjanak az érvényesség (különösen a
bankkártyához kapcsolódó biztosítási csomagok esetén), a kártérítési limitek
valamint a probléma esetén értesítendő asszisztencia elérhetőségeit illetően! A
sztornó biztosítás utazásképtelenség esetén nyújt fedezetet, a biztosító
szabályzatának és elbírálásának megfelelően. (A részvételi díj: 1,5%-a.)
Üzletek nyitva tartása:
A legtöbb üzlet a hét minden napján 09.00 órától
késő estig nyitva tart, a déli órákban 12.00 és 16.00 óra között a szieszta
idején bezárnak. Vásárlási lehetőségek: az ajándékok közül legnagyobb a
választék a kulináris specialitások körében bor, olívaolaj, balzsamecet,
likőrök közül Limoncello, Amaretto stb., de nehéz ellenállni a színes
jellegzetes emléktárgynak, sok helyen találkozunk jellegzetes kerámiákkal,
fafaragásokkal, vagy hagyományos módon készített hímzésekkel és csipkékkel is.
Utas kívánság, reklamáció:
Egyéni kéréseket, kívánságokat (egymás melletti
szobák, emeleti apartman stb.) foglaláskor továbbítjuk a partnerünknek, de azok
teljesítésére garanciát sajnos nem áll módunkban vállalni, ezzel kapcsolatban
kárigény a későbbiekben nem érvényesíthető!
Esetleges hibás teljesítés esetén az utas szavatossági igényét érvényesítheti. Az utas szavatossági igénye elsősorban kijavítás iránti igény, amelyet a TdM úgy teljesít, hogy az utas által közölt hibát az utas egyetértésével kijavítják, vagy a hibás szolgáltatás helyett a TdM azonos, vagy magasabb értékű szolgáltatást nyújt. Az Utas a hiba felfedezése után köteles kifogását a helyszíni szolgáltatóval közölni, jegyzőkönyv felvételével írásba foglalni. A kifogást teljes terjedelmében jegyzőkönyvbe kell foglalni, a jegyzőkönyv egy példányát az utasnak át kell adni. Amennyiben panaszát a helyi szolgáltató nem orvosolta, az Utas haladéktalanul köteles erről az utazásszervezőt - a TdM Travelt értesíteni. Az utas panaszának bejelentésére illetve a vitás helyzetek megoldására a TdM 24 órás ügyeleti elérhetőséget és segítségnyújtást biztosít, a részvételi jegyen megadott ügyeleti számon. A közlés késedelméből eredő kárért az utas felelős és a bizonyítási teher az utasra hárul. Elmulasztott helyszíni hibajelzést hazaérkezés után nem áll módunkban elbírálni! Nagy gondot fordítunk arra, hogy az általunk értékesített szálláshelyeken minden rendben legyen. Ha ennek ellenére valamivel elégedetlenek, kérjük, hogy azonnal jelezzék partnerirodánkban vagy hívják ügyeleti telefonszámunkat a hiba mielőbb kijavítása érdekében. A szálláshely esetleges cseréjét az érkezés napján, azonnal kell kérni! A cseréből adódó többletköltségek az utast terhelik. Olyan reklamáció esetében, melynél a fogadó fél nem ismeri el a hibát, vagy azt a helyszínen nem jelentették, illetve elmulasztották hívni ügyleleti számunkat, a reklamációval érdemben nem áll módunkban foglalkozni.
Idegenforgalmi adó:
2012.
januártól Olaszország számos nagyvárosában és üdülővárosában került
illetve folyamatosan kerül bevezetésre az idegenforgalmi adó, mely régiótól és
kategóriától függően 0,30-7EUR/fő/éj összeg között váltakozik. Mivel a régiók folyamatosan
vezetik be a helyszínen fizetendő adót, ennek pontos összegéről katalógusunk
készítésekor még nem minden információ állt rendelkezésünkre, így kérjük
keressék fel weboldalunkat is, ahol számos további ajánlat mellett a
foglalással kapcsolatos egyéb kiegészítő információk is rendelkezésre állnak.
Gondtalan és felhőtlen nyaralást kívánunk Önnek!
TdM Travel Tours 2600. Vác, Budapesti főút 24.
Tel: +36 27 319 381 Fax: +36 27 319 379
1023. Budapest, Lukács u.1. Tel/fax: +36 1 336 0726
www.tdmtravel.hu (U-000204)